سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  تعداد کل بازدید : 197908

  بازدید امروز : 14

  بازدید دیروز : 5

هیئت حضرت علی اکبر(ع)

 
شما را نمایاندند اگر مى‏دیدید ، و راه نمودند اگر مى‏یافتید ، و شنواندند اگر مى‏شنیدید . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: حسین قیامتیون ::: سه شنبه 86/8/29::: ساعت 10:31 صبح

نامه‌ای به همسرم
نویسنده‌ی کتاب «چهل نامه‌ی کوتاه به همسرم» در چهاردهمین نامه‌ی خود می‌نویسد:
                                                  
« عزیز من! باور کن که هیچ چیز به قدر صدای خنده‌ی آرام و شادمانه‌ی تو، به قدرت کار کردن و سرسختانه و عادلانه کار کردن من نمی‌افزاید، هیچ چیز هم، چون افسردگی و در خود فرورفتگی تو، مرا تحلیل نمی‌برد، ضعیف نمی‌کند و از پا نمی‌اندازد. ادامه مطلب...

 
نویسنده: حسین قیامتیون ::: سه شنبه 86/5/9::: ساعت 10:42 صبح

زیرآب زنی
واژه آشنایی است. خیلی هم نیاز به توضیح ندارد و مفهوم آن روشن است. گاه خودمان قربانی آن بوده‌ایم که در این مواقع با گوشت و پوست، درکش کرده‌ایم و گاه شاهد آن بودیم و همچون فیلمی از ابتدا تا انتهای آن را دنبال کرده‌ایم و گاه خدای ناکرده، خود در مقام زیرآب‌زنی از دیگران برآمده‌ایم، هر چند ممکن است ندانسته این کار را انجام داده باشیم.ادامه مطلب...

 
نویسنده: حسین قیامتیون ::: شنبه 86/3/12::: ساعت 4:54 عصر

خاطراتی از آفتاب
به مناسبت سالگرد رحلت ملکوتی امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، بسیار در مورد نهضت اسلامی و قیام 15 خرداد نوشته یا خوانده‌ایم و شاهد جانفشانی‌های نسل اول و دوم انقلاب بوده‌ایم که چگونه به امر رهبر خویش، به جنگ با دشمن شتافتند و عاشقانه مرگ را در آغوش گرفتند و شربت شهادت را نوشیدند. اما برای نسل حاضر که زمان انقلاب و امام(ره) را درک نکردند این نیاز احساس می‌شود که بیشتر به شخصیت ایشان بپردازیم و از نو امام را بشناسیم که چگونه یک رهبر، در عین صلابت و استقامت در برابر دشمنان، برای مردم کشورش، رهبری دلسوز و متواضع و در محیط خانواده، فردی سرشار از عطوفت و مهربانی و رأفت بوده است؛ با بیان خاطراتی از زندگی شخصی امام(ره) از زبان نزدیکان ایشان، به عظمت روحی و معنوی آن امام راحل پی برده که چگونه در عصر حاضر می‌تواند الگویی بسیار مناسب و کامل برای ما باشد.
                                                                
ادامه مطلب...

 
نویسنده: حسین قیامتیون ::: شنبه 86/2/29::: ساعت 1:36 صبح

                                                        **( زینت پدر)** 

ولادت و نامگذاری حضرت زینب(س):

رسم خانواده علی(ع) و زهرا(س) این بود که نام‌گذاری نوزاد خود را به بزرگ خانواده واگذار می‌کردند، اما وقتی این نوزاد زهرا(س)، چشم به جهان گشود، بزرگ خانواده، یعنی پیامبر(ص) در مسافرت بود، و آنان چند روزی صبر کردند تا این‌که پیامبر(ص) از مسافرت آمد و همین که مژده‌‌ی ولادت دختر فاطمه(س) را شنید در اولین فرصت به خانه فاطمه(س) رفت و درخواست کرد نوزاد را به او بدهند. فاطمه(س) نوزاد را در آغوش پدر قرار داد. رسول خدا(ص) هم پس از آنکه گونه‌های نوزاد را بوسید، صورت خود را به صورت او گذاشت و به خاطر علاقه زیادی که به دختر از دست رفته خود « زینب» داشت برای زنده نگهداشتن خاطره و یاد او، نام نوه خود و دختر فاطمه(س) را هم زینب گذاشت.
                                             ادامه مطلب...

 
نویسنده: حسین قیامتیون ::: پنج شنبه 86/2/20::: ساعت 6:21 عصر

قهر،خوشحالی شیطان       

مادام که دو نفر مسلمان با یکدیگر قهر هستند، شیطان خوشحال است. دوری و اختلاف، نقش مهمی در محقق شدن طرح و برنامه‌های شیطان در گمراه کردن انسان‌ها دارد و بستر لازم را برای آلوده شدن به انواع گناهان فراهم می‌کند. همین شیطان، بنا بر قول امام صادق(ع) وقتی دو نفر مسلمان با هم آشتی می‌کنند، زانوهایش به لرزه می‌افتد و بندهایش از هم باز می‌شود و فریاد می‌زند که بیچاره شدم و به هلاکت رسیدم(1).
اختلاف بین دو نفر گاهی در حد اختلاف در ایده‌ها، سلایق، پسندها و مانند این است. چنین اختلافی، طبیعی و از لوازم زندگی در دنیا است. ما همچنان که در شکل و شمایل ظاهری با هم متفاوت هستیم، در خلق و خوی و خصوصیات اخلاقی نیز با هم فرق داریم. اما اختلاف در برخی مواقع، به سر حد افراط می‌رسد و موجب دشمنی، نفرت و کینه‌توزی می‌شود. به تصریح قرآن‌کریم در سوره‌ی مائده، آیه 91، چنین وضعی در روابط اجتماعی مسلمین، مورد خواست شیطان است. او با مقدمه‌چینی‌های فراوان، کار را به جایی می‌رساند که محبت، جای خودش را به نفرت، و دوستی به دشمنی بدهد. سوءظن، غیبت، تهمت، سخن ‌چینی، تمسخر و این قبیل رفتارها، حس دشمنی را بر می‌انگیزد. دشمنی‌ها و کینه توزی‌ها نیز می‌تواند آن‌قدر بالا بگیرد که موجب خروج از دایره‌ی دین‌داری و مسلمانی شود. به قول امام باقر(ع)، وقتی شیطان، انسان را تا به این حد از تنزل می‌رساند، دستش را پشت سرش می‌گذارد و با خیال آسوده دراز می‌کشد و می‌گوید: پیروز شدم!(2) غرض این‌که، مسلّم بدانیم هرجا دشمنی و نفرت وجود دارد، در آن‌جا شیطان با تمام ایادی و حیله‌هایش، فعالانه نقش‌آفرینی می‌کنند و هرکس بکوشد تا دشمنی‌ها را به دوستی تبدیل کند، در واقع به جنگ با شیطان رفته است، جنگی که پیروزی در آن، مستلزم همت عالی، صبر و ظرفیت زیاد است.
                                           
ادامه مطلب...

 
<      1   2   3   4   5      >
 
 
 

امکانات

 

مدیر وبلاگ

 

ارتباط با ما

 

خبرنامه