سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  تعداد کل بازدید : 197925

  بازدید امروز : 15

  بازدید دیروز : 16

هیئت حضرت علی اکبر(ع)

 
هرگاه یکی از شما از چیزی که نمی داند، پرسیده شود، از گفتن «نمی دانم» خجالت نکشد . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: حسین قیامتیون ::: یکشنبه 87/2/15::: ساعت 1:57 عصر

کار ـ انسان ـ ماشین
بر اساس اصول ترمودینامیک، همه ذرات در حالت نوسان منظم و نامنظم هستند. جامدات، مایعات و گازها و نیز دنیای ورای ترمودینامیک یعنی سلولهای تشکیل دهنده موجودات زنده، در حال نوسان و حرکت هستند، همچنین دنیای بی نهایت ریز (
microscopic) و یا جهان بی نهایت بزرگ (macroscopic) از این قاعده مستثنی نیستند. اینطور به نظر می رسد که کل مخلوقات عالم در حرکت در سمت و سویی خاص و با هدفی معلوم، محکوم به حرکت و تلاش هستند.

کار و کارگر


در قیاس بین موجودات زنده و بطور خاص انسان با ماشین، وجه تمایزی اساسی به شکلی عجیب و باورنکردنی مشاهده می شود. به مرور که از زمان کارکرد ماشین می گذرد، به سمت عدم کارایی و بازدهی صفر میل می کند و اگر ماشین کار نکند و همچنان به اصطلاح دست نخورده باقی بماند، سالم و آماده به کار باقی خواهد ماند. جز قطعاتی که زمان آنها مربوط به زمان زندگی (life time) یا زمان نگهداری در انبار (shelf time) است که با گذشت این زمان ها و عمردهی دوباره این قطعات می توانند مورد استفاده قرار گیرند.
انسان چطور؟!

انسان بر خلاف ماشین باید کار کند تا زنده و سرحال بماند. اگر انسان ساکت و آرام و راکد بشود کم کم از بین می رود و کارایی خود را از دست می دهد؟
 چه باید کرد؟

عزیزانی که در محیط کار در یک شیفت کاری به تلاش و خدمت صادقانه به انجام وظیفه مشغول هستند باید و باید این راز را عملی سازند که کار و کار و کار است که به انسان، توان و کارایی بیشتر می‌دهد. لذا وقتی از کار فارغ شدید و به منزل رفتید باید در خانه نیز دنبال خدمت و کار باشید، هر کاری که می توان در خانه انجام داد.
محبوب می شوید:

محبوب می شوید اگر همسر و فرزندانتان شما را در حالی که از محل کار به منزل برگشتید سرحال و توانا و شاداب ببینند و با تلاش و کار و خدماتی که در منزل از شما می بینند بر عزت و عظمت و محبوبیت شما افزوده می شود. بیاییم علاوه بر کار در بیرون، در منزل هم به خانواده کمک کنیم تا عزیز و دوست داشتنی باقی بمانیم.

((روز جهانی کار و کارگر بر شما مبارک باد))


 
 
 
 

امکانات

 

مدیر وبلاگ

 

ارتباط با ما

 

خبرنامه